.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاخیر در انتقال میدان تره‌بار ساری به بهانه کرونا
طرح انتقال میدان بار مرکزی ساری که از مصوبات کاغذی دولت نهم در سفرهای استانی محسوب می‌شد و بار روی کارآمدن دولت یازدهم در سال ۹۴ رنگ اجرایی به خود گرفت ، بار دیگر به دلیل آنچه که شیوع ویروس کرونا نامیده شده ، به تاخیر افتاده است.
تاخیر در انتقال میدان تره‌بار ساری به بهانه کرونا

به گزارش شمال نیوز، این دومین باری است که طرح انتقال میدان تره بار مرکز مازندران به تاخیر می افتد . پیش از این یک بار کار جا به جایی میدان به خاطر تعطیلی چهار ماهه فعالیت های ساختمانی ناشی از شیوع کرونا به تاخیر افتاده و قرار بود امروز سه شنبه ۳۱ تیر ماه انجام شود ولی اکنون اعلام شده است که باز هم به دلیل شیوع کرونا تا مهر ماه سال جاری به تعویق افتاده است.

تعلل در جا به جایی میدان میوه و تره بار ساری که در کمربندی شمالی و در شلوغ ترین منطقه سکونتگاهی مرکز استان واقع است ، این تردید را ایجاد کرده است که احتمالا به دلیل موقعیت مکانی مناسب و افزایش بی رویه قیمت بناهای احداثی جدید در این منطقه طی هفته های اخیر ، کار جا به جایی باز هم به تاخیر افتاده است.

اگرچه فرماندار شهرستان ساری به دلیل عملی نشدن تعهد هیات مدیره میدان تره بار در اجرایی کردن طرح انتقال در روز جاری مصمم به تعطیلی  این واحد کسب و کاری است ، ولی به نظر می رسد آماده نبودن میدان جدید و صعودی شدن روند آمار ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران و شهر ساری ، برای دومین بار مهلت جدیدی به سازندگان داده شود.


تاخیر زیر سایه کرونا

هیات مدیره میدان میوه و تره بار ساری که پیش از این در سال گذشته  به دلیل تاخیر در تکمیل پروژه میدان بار جدید در مهلت چهاره ماهه ای که از فرمانداری و دادستان عمومی و انقلاب به عنوان مدعی العموم دریافت کرده بود و نتوانست سروقت که همان ۳۱ تیرماه ۹۹ پروژه خود را به بهانه شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت های ساختمانی به پایان ببرد، بار دیگر درخواست مهلت جدید کرده است.

امیرحسین فخرآوران ضمن عذرخواهی در مورد تاخیر در تکمیل پروژه میدان بار جدید ساری دلیل  این تاخیر را ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت های ساختمانی بیان کرد و افزود : در شرایط فعلی ما به دنبال سرعت بخشیدن به تکمیل این پروژه هستیم و درخواست مهلت ۲ ماهه را برای فعالیت میدان بار فعلی را تا اواخر شهریورماه به فرمانداری مرکز استان ارایه کردیم که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

وی ضمن اذعان به مشکلات ترافیکی ناشی از تاخیر در انتقال میدان تره بار فعلی در کمربندی شمالی به عنوان پرترافیک ترین منطقه مرکزی شهر ساری ، خاطرنشان کرد : به هر حال تمام تلاش ما این است که در مهلت ۲ ماهه تا اواخر شهریور ماه سال جاری تمام کاسبان میدان تره بار را به میدان جدید منتقل کنیم.

خط پایان مهلت گیری

فرماندار شهرستان ساری ضمن ابراز گله از تاخیر پیش آمده در اجرای پروژه میدان بار جدید شهر ساری ، گفت : هیات مدیره میدان بار سال قبل در حضور مسوولان شهرستانی مهلت جدیدی را برای پایان پروژه تا ۳۱ تیرماه درخواست کردند که با این درخواست موافقت شد و پس از موافقت نیز ابلاغ شد که دیگر مهلتی داده نمی شود و  همچنان نیز اصرار به تعطیلی میدان میوه و تره بار فعلی شهر است.

عباسعلی رضایی در گفت و گو با ایرنا افزود : اگرچه تا حدودی درخواست هیات مدیره برای مهلت ۲ ماهه به دلیل شیوع ویروس کرونا و توقف فعالیت های ساختمانی منطقی به نظر می رسد ، ولی کم کاری هایی صورت گرفته که نیاز به عذرخواهی از مردم دارد، چرا که از قبل این تاخیر مشکلاتی برای شهروندان این شهر و تردد ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد : میدان بار میوه و تره بار فعلی شهر ساری در شلوغ ترین نقطه مرکزی شهر قرار دارد و باید هر چه سریع تر نسبت به انتقال آن اقدام شود و تاخیر در اجرای پروژه نمی تواند قابل قبول باشد.

فرماندار شهرستان ساری اظهار داشت : به هر حال این بار نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا با مهلت جدید ۲ ماهه موافقت می شود، ولی قطعا این آخرین باری است که برای انتقال میدان تره بار فعلی شهر ساری مهلت داده می شود و پس از پایان این مهلت تمام عواقب به عهده هیات مدیره میدان میوه و تره بار مرکز استان است .

رضایی گفت : چنانچه هیات مدیره میدان تره بار ساری نتواند در مهلت ۲ ماهه ، پروژه جدید را تکمیل و نسبت به تعطیلی کسب و کار در این واحد اقدام کند؛ فرمانداری با اهرم قانونی ورود می کند و میدان بار فعلی را تعطیل خواهد کرد.

احداث پروژه میدان بار جدید شهر ساری با درخواست استانی در مصوبه ستاد استانی دولت نهم در سال ۸۶ به این استان قرار گرفت که به دلایلی اجرای این پروژه پس از حدود هشت سال ، در دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت و قرار بود که حداکثر تا اواخر سال ۹۸ به پایان برسد که به دلایلی از جمله شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد.

طبق وعده هیات مدیره میدان میوه و تره بار ساری پیش بینی می شود که این پروژه  حداکثر تا پایان شهریور ماه تکمیل و میدان فعلی نیز تعطیل شود که می تواند کاهش بار ترافیکی را به دنبال داشته باشد.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال جاری در استان مازندران شیوع یافت و هم اکنون حدود یک هزار و ۷۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند که یک دوم مجموع بیمارانی است که در سطح بیمارستان های کشور تحت درمان قرار دارند.

مکان جدید بازار میوه و تره‌بار در کیلومتر پنج جاده ساری به قائمشهر در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار در دست ساخت است که نسبت به میدان فعلی حدود ۱۹ هکتار مساحت بیشتری دارد. در این میدان قرار است حداقل ۱۵۵ حجره واگذار شود که نسبت به میدان فعلی تعداد غرفه ها ۳۰ درصد بیشتر می شود.

تقاضا برای  خرید حجره در میدان میوه و تره بار جدید شهر ساری برای پر شدن حدود ۶۰ حجره مازاد به گونه ای افزایش یافت که قیمت هر حجره را در این میدان به حدود ۲۰ میلیارد ریال رسیده است و سرقفلی برخی از حجره ها نیز به حدود ۱۰ میلیارد ریال افزایش یافت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.374 seconds.